Stránky

pondělí 6. února 2017

řepový dort


Je to něco málo přes rok, co jsem u kamarádky ochutnala jeden z nejlepších dortů pod sluncem!
Fakt!
Nebyla bych to ale já, kdybych se držela receptu a nepokusila se upéct  aspoň o kousek zdravější a stejně dobrou variantu.
Na původní recept to asi nemá, přesto už jsem jej slíbila tolika lidem, že je to 'článek'.
Takže asi dobrý.
(Tímto se omlouvám všem, kteří se mi pořád dokola připomínají a já ... nic. Ale musela jsem ho vypilovat. Vlastně byl pokaždé trochu jiný.) :)

Na čokoládovo řepový dort si připravte:
* dvě nebo tři středně velké řepy
*dva větší banány
*dva hrnky celozrnné špaldové mouky
*trochu víc jak půl hrnku třtinového cukru nebo jiného sladidla
*půl hrnku kvalitního holandského kakaa
*čtvrt hrnku oleje (slunečnicový, mandlový, olivový...)
*třičtvrtě hrnku teplé vody, která zbude z řepy
*jeden a půl lžičky jedlé sody
*špetku soli

*čokoládovou polevu (nebo čokoládu a trochu másla) a goji semínka na ozdobu 

Postup:
*Nejprve oloupeme řepu, nakrájíme ji na několik menších kousků a dáme vařit. Vaříme do úplného změknutí a necháme vychladnout.
Ve větší míse smícháme mouku, sodu, cukr,kakao a sůl, promícháme a přidáme rozmixovanou řepu s banány, přilijeme olej a teplý 'vývar' z řepy.

Dortovou formu vymažeme, vylijeme těstem a vložíme do vyhřáté trouby. 
Pečeme na 180° asi 30-40 minut (těsto zkoušíme špejlí).

Po upečení necháme dost vychladnout.
Poté jej polijeme čokoládovou polevou, kterou si připravíme ve vodní lázni a posypeme jej předem namočenými goji semínky. 

Voilà.
Ať vám chutná.♥



1 komentář:

  1. Děkuju za inspiraci!!!
    Dneska jsem ho konečně zkusila a je výborný:-) Jen jsem byla líná čekat, až by se mi řepa uvařila, tak jsem ji tam nastrouhala čerstvou (musela jsem tím pádem do těsta přilít mlíko, neměla jsem vodu z vařené řepy, ehm:D), čokoládou jsem nepolívala, ale nakrájela jsem ji dovnitř (jo, jsem lenoch na entou). Měl být na zítra, z lásky, ale pustili jsme se do něj už dneska, nešlo odolat:D Takže ještě jednou posílám velké virtuální DÍKY! :-)

    OdpovědětVymazat

Mockrát děkuji za milý komentář! :)