Stránky

středa 23. prosince 2015

Raw, dva, tři!



Raw kuličky, které stihnete ještě dnes! 


V domnění, že se mi pečící experimenty nepovedly, pekla jsem letos jen dva druhy cukroví v přiměřeném množství.
První várka špaldových perníčků je už dávno pryč, stejně jako špaldové rohlíčky.
Tak tedy pokus číslo dva- žitné perníčky pro Lili a pohankové rohlíčky.
Vzhledem k tomu, že včera už na tácku zbývalo jen několik málo posledních perníčků. pustila jsem se do nepečených RAW kuliček.
Protože jsem dost impulzivní, rozhodla jsem se konat a to hned. 
Internet je plný receptů, má "spíž" naopak bez potřebných ingrediencí, místní obchody mají dost omezený sortiment a výprava do Olomouce ... no, nechtělo se mi.
Posílám tedy tři recepty na mé improvizované cukroví, inspirované různě po internetu:


• jeden hrneček vlašských ořechů (můžete namixovat různé), dvě lžíce kokosového oleje, lžíce sirupu z černého bezu (nebo kterýkoli jiný či med), čtvrt hrnečku strouhaného kokosu, lžička vanilkového třtinového cukru, voda dle potřeby, velká hrst rozinek, dvě lžíce čerstvě vymačkané šťávy z citrónu.
Veškeré ingredience rozmixujeme (rozinky jsem přidala o něco později), ze vzniklé hmoty tvarujeme kuličky, které obalujeme v kokosu. Po obalení necháme tuhnout v lednici.


•pět sušených datlí bez pecek, tři sušené švestky bez pecek, jedna lžíce dýňových semínek,  jedna lžíce chia semínek, jedna vrchovatá lžíce karobu, půl lžičky vanilkového třtinového cukru, půl lžičky skořice.
Nejprve namočíme datle a švestky na půl hodinky do vlažné vody. Poté veškeré ingredience smícháme v mixéru, ze vzniklé hmoty tvoříme kuličky, které obalíme ve skořici. Použít můžete i karob nebo třeba mletá dýňová semínka.


Na konec naše oblíbené:


• jeden hrnek kešu natural, jedna lžíce citrónové šťávy, jedna lžíce čerstvé citrónové kůry, půl lžičky třtinového vanilkového cukru, jedna lžíce sirupu z černého bezu /opět můžete použít jiný- agáve, rýžový...)
Nejprve důkladně pomeleme kešu oříšky. Já jsem to maličko odflákla a kuličky se mi potom tvarovaly trošku hůř, ale kdo má rád větší kousky, také to jde. :)
Přidáme citronovou šťávu, kůru, cukr, sirup a dál mixujeme, než se veškeré ingredience spojí.
Těsto dáme ztuhnout na půl hodiny do lednice, poté z něj opět tvarujeme kuličky, které můžeme máčet v čokoládě.
Jak na čokoládu- • 2 lžíce kokosového oleje, lžička sirupu z černého bezu, lžíce až dvě karobu.
Olej necháme rozpustit ve vodní lázni, přidáme sirup a karob, zamícháme a máčíme. 
Necháme ztuhnout v lednici.

Dobrou chuť a krásný předvánoční den! ♥





Žádné komentáře:

Okomentovat

Mockrát děkuji za milý komentář! :)