Stránky

pondělí 10. února 2014

Vychováváme děti a rosteme s nimi



Nevěděla jsem, jak začít.
Ideální by bylo například v době, kdy jsem otěhotněla, kdy se nám narodila holčička, kdy jsme se stěhovali... Všechny vhodné příležitosti jsem propásla, tak  začnu tím, že jsem si koupila knihu. Knihu o tom, jak "vychovat" dítě.
Jak časem poznáte, nejsem typ, co by kupoval a studoval takové knihy a řídil se jinak, než láskou ke svému dítěti a svým vlastním rozumem. Tato kniha od spisovatelky  Naomi Aldort mě, ale dostala tím, jak je jiná. 
Nebojím se říct, že se na výchovu dívá trošku dětskýma očima. A to já jsem. Dítě, které chce vychovat dítě. A chci to udělat jinak, než jak je to po generace praktikované. Nechci svou holčičku ovládat, nechci ji přikazovat. Naopak! Chci, aby se uměla svobodně rozhodovat, aby uměla dát najevo své emoce...
Zkusme to jinak! Nedělejme stejné chyby, jako rodiče většiny z nás...

Až ji dočtu, podělím se s vámi, ale už teď vím, že změnit své návyky, nebude snadné. :) 
Gabriela. 

2 komentáře:

  1. Jéé, Gabri, ty máš blog!!! :) No tak sem budu moc ráda chodit!!
    Na výchovu mám úplně stejný názor, ale to už asi víš :) Taky nejsem moc fanoušek "návodů na děti", ať už v podobě knih nebo kurzů... Myslím, že každá matka to má v sobě, pokud to právě těmi knihami a časopisy neodbourá... Ale ráda se chodím inspirovat sem: https://www.facebook.com/nevychova
    O téhle knize jsem už mockrát slyšela, ale sama jsem ji nikdy nedržela v ruce... Asi na ni juknu v knihkupectví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, byla jsem požádána, tak jsem se opět vrátila k blogování, ale jen tak nárazově. A jsem moc ráda, že zrovna ty budeš mou čtenářkou. :)
      Máme naprosto stejný názor. Na druhou stranu jsem si všimla, jak moc jsem "poznamenaná" výchovou svých rodičů a už nějaký rok vím, že chci všechno jinak. Očekávám od této knížky že mi v tom trošku napomůže. :) Moc děkuji za odkaz a na knížku určitě koukni. Když jsem koukala na úvodní video " nevýchovy " , myslím, že se Ti knížka bude líbit. :)

      Vymazat

Mockrát děkuji za milý komentář! :)